Et ensartet sæt af prikker skaber billederne i udstillingen. Og allevegne. Halvtone-teknikken blev opfundet i 1880’rne til at skabe en neutral reproduktion af billeder – usynlig, men alligevel allestedsnærværende. Hænderne flyttede sig fra håndværket i trykket, til maskinen, der trykker. Billeder blev skabt til både at være én og flere. I mængder, til mængder. Hænderne flyttede sig videre til tastaturet, hvor de danner billeder uden tyngde eller hjemsted via koder og symboler.
Med nye serigrafiske tryk lader Rebecca Krasnik ekko fra fortiden kaste lys på nutiden, hvor nye teknonologier fortsat flytter hænder og ændrer vores måder at skabe og omgås billeder.
Rebecca Krasnik er billedkunstner og har en MFA fra School of Visual i New York. Gennem tryk, fotografi og computer-generede billeder, undersøger hun, hvordan den teknologiske udvikling fra 1800-tallet til i dag påvirker vores opfattelse af tid og rum.
Tak til Statens Kunstfond, Statens Værksteder for Kunst, Rådet for Visuel Kunst ved Københavns Kommune og DJFotografernes Ophavsretfond.